AANMELDEN NIEUWSBRIEF


 Security code

Suiker Unie presenteert nieuwe strategie en gaat verder onder de naam: Cosun Beet Company

Nieuws Image
02 juli 2020
Focus op circulaire economie met de biet in de hoofdrol

Cosun Beet Company. Dat is de nieuwe naam die het voormalige Suiker Unie vandaag bekendmaakte. ,,Een bedrijfsnaam die naadloos aansluit bij onze nieuwe strategie’’, zegt CEO Paul Mesters. ,,De suikerbiet is dé bron voor innovatieve en circulaire oplossingen. Dit gewas biedt fantastische mogelijkheden voor relevante maatschappelijke uitdagingen waar we nu voor staan.’’ 
 
De afgelopen 100 jaar veranderde Suiker Unie van een kleine groep bietentelers naar anno 2020 de meest efficiënte suikerproducent van Europa. Een speler op de wereldmarkt met klanten over de hele wereld. Elke dag haalt Suiker Unie, samen met zo’n 9000 leden-akkerbouwers het beste uit de biet. Dat is in een notendop de geschiedenis van Suiker Unie, dat vanaf vandaag verder gaat onder de naam Cosun Beet Company.

Bright Beet Solutions
Directe aanleiding voor een nieuwe bedrijfsnaam is de nieuwe strategie en ambitie, legt CEO Paul Mesters uit. ,,Wij willen de groenste, innovatiefste en succesvolste bietenverwerker zijn. In onze strategie staan duurzaamheid, innovatie en oog voor de wereld om ons heen centraal. Suikerbieten vormen daarbij voor ons een inspiratiebron voor hoogwaardige oplossingen. Toekomstbestendig. Denk aan voeding, diervoeding, eiwit uit bietenblad, biobased huishoudartikelen, inhoudsstoffen voor (vegan) cosmetica en groene energie. Vandaar onze pay-off: Bright Beet Solutions.’’
De bewijzen voor deze belofte zijn er al volop. Afgelopen jaar ontwikkelde Cosun Biobased Products zich verder onder de vleugels van Suiker Unie en opende Brabants gedeputeerde Annemarie Spierings de fonkelnieuwe proeffabriek voor eiwitten uit bietenblad. Daarnaast is Suiker Unie al jaren de grootste groen gasproducent van Nederland.   
 
Suikerbiet volledig circulair
Afgelopen jaar heeft Cosun Beet Company met moederbedrijf Cosun en de bietentelers een nieuwe strategie ontwikkeld; Plants Powering People. Mesters: “Wij sluiten met onze nieuwe visie vanuit Cosun Beet Company hier naadloos op aan en geloven in synergie en samenwerking met de andere bedrijven in de holding; Aviko, Duynie, SVZ, en Sensus. Ook maken we intensief gebruik van het Cosun innovation center, een high tech ontmoetingsplek die innovatie en ontwikkeling mogelijk maakt. Cosun Beet Company speelt met de nieuwe strategie in op veranderende consumentenbehoeften, nieuwe marktkansen én op de antwoorden die nodig zijn voor de wereld van morgen, legt Mesters uit. ,,Kijkend naar de groeiende wereldbevolking en de afnemende resources, zijn nieuwe circulaire oplossingen nodig. Passend bij de nationale agenda van o.a. Minister Schouten. Door bijvoorbeeld eiwitten te winnen uit bietenblad, sluiten we aan bij de eiwittransitie en de groeiende behoefte aan plantaardige eiwit. Wij kennen geen afvalstromen en daarmee is de suikerbiet volledig circulair.”
Wilt u meer weten over onze nieuwe strategie, ambitie en huisstijl? Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Kim van der Vorst via kim.van.der.vorst@cosunbeetcompany.com  of +31 6 112 499 61

Nieuwe naam en logo van Suiker Unie

Paul Mesters, CEO Cosun Beet Company en Luc Kroes Plant Manager Dinteloord lanceren nieuwe naam en huisstijl van Suiker Unie.